Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi - mmf@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi - mmf@gelisim.edu.tr

Bilgisayar Mühendisliği








 Bilgisayar/Bitirme Projeleri Hakkında


Değerli Bilgisayar Mühendisliği Öğrenciler; BIL497-Bilgisayar Projesi ve BIL-498-Bitirme Projesi derslerinde Bitirme Projeniz olarak ilgi duyduğunuz ve çalışmak istediğiniz aşağıdaki konularından birisini seçebilirsiniz.


Bilgisayar Mühendisliği Bitirme Projeleri (2019 – 2020 Eğitim ve Öğretim Yarıyılı)
Değerli Bilgisayar Mühendisliği Öğrenciler;

BIL497-Bilgisayar Projesi ve BIL-498-Bitirme Projesi derslerinde bitirme projeniz olarak ilgi duyduğunuz ve çalışmak istediğiniz aşağıdaki konularından birisini seçebilirsiniz.

Konuyla ilgili olarak;

1. Eğer bu listede olmayan bambaşka bir konu hakkında çalışmak istiyorsanız yeni konunuzu belirlemeniz, danışmanınızı seçmeniz (Danışmanın sizi ve konuyu onaylaması şartıyla) gerekmektedir.
2. Proje isimleri tabi ki çalışma esnasında danışmanın onayı ile değişebilir / güncellenebilir ve hatta komple projede iptal edilebilir.
3. Bitirme projeleri en son JURİ'ye giriyor ve sunum yapıyorsunuz. Yaptıklarınız getiriyor / canlı çalıştırıp gösteriyorsunuz vs. Projesi geçmeyen öğrenci sınıfı geçemiyor.
4. Bitirme projeleri en son kitapçık olarak (CD ve afişte istiyoruz.) bastırılıyor.
5. Bitirme projeleri iki dönemlik projelerdir.
6. Bitirme projelerinde mutlaka yazılım kodu yazması, model geliştirmesi vs. özgün bilgisayar mühendisliğine yakışır işler yapması gerekiyor. Wizard, hazır modeller, şablonlar vs. JURİ tarafından kabul edilmiyor.
7. Bitirme projelerinde literatür taraması ve kaynakça çok önemli. En az bir bölüm (muhtemelen ilk bölüm) bunun için ayrılmalı. Yazım kuralları (puntolar, paragraf girinti çıkıntıları, kaynakça gösterme, şekil ve tablo isimleri, sayfa numaraları)
8. Her hafta düzenli olarak bitirme projeleri öğrencileri ile danışmanlarınız ilgili günlerde görüşmeli ve yoklamaları düzenli olarak imzalamalısınız. (Devamsızlıktan kalmamak için.) İmzalı yoklamaları en son danışmanlarınız öğrenci işlerine teslim edecekler. Hatta OBİS'te devam durumunuzu da takip etmelisiniz. 
9. Bitirme projelerinde standart bir şablon var, onu kullanmak gerekiyor. (Gelişim Üniversitesi logolu olan). Söz konusu tez şablonu web sayfasında mevcuttur.
10. Bitirme projelerinin hepsini bu sene her danışman "Itentihace / Turnitin Programı" isimli intihal programına dâhil edecek. İntihal raporunu da JURİ isteyecek ve JURİ'ye sunacak. Bu nedenle intihal yapılmamasına geçen sene olduğu gibi dikkat etmek gerekiyor.
11. Son olarak araştırma nedir? Nasıl yapılır? Uygulama nasıl geliştirilir? Neyi amaçladık? Ne yaptık da ne oldu? Sonuç ve öneriler vs. bunları projelerinize yansıtacaksınız.

Sıra No Konu Danışman Tez Öğrencisi Adı Soyadı
  1.  
Derleyici geliştirme toolları kullanılarak (Lex / flex & Yacc / Bison ) basit bir derleyici geliştirme Doç.Dr.Fatih KOÇAN  
  1.  
Derleyici geliştirme toolları kullanılarak Kapı-düzeyinde ISCAS formatında tanımlanan (gate-level) birleşimsel (combinational) ve sıralı (sequential) devrelerin belleğe okunması ve herhangi bir hız testi için test verilerini üretecek algoritmanın gerçekleştirilmesi Doç.Dr.Fatih KOÇAN  
  1.  
Herhangi bir derin öğrenme (deep learning) uygulaması - mevcut bir uygulama tekrarlanabilir Doç.Dr.Fatih KOÇAN  
  1.  
Seçilecek bir problemin FPGA ile hızlandırılması (VHDL veya Verilog dilleri gerekebilir) Doç.Dr.Fatih KOÇAN  
  1.  
Seçilecek bir problemin CUDA teknolojisi ile hızlandırılması (NVIDIA kartı olan bilgisayar gerekli) Doç.Dr.Fatih KOÇAN  
  1.  
Bir video veya audio playerin yazılması (mevcut playerların çoğu özelliklerini taşımalı) - Java multimedia kütüphanesi ile gerçekleştirilebilir. Doç.Dr.Fatih KOÇAN  
  1.  
Web crawler yazılarak herhangi bir bölümde Lisans, Yüksek Lisans ve Doktorası bölümün adıyla uyumlu kaç Dr. Öğretim Üyesi, kaç Doç., kaç Prof. olduğunun bulunması. Doç.Dr.Fatih KOÇAN  
  1.  
Siber güvenlik uygulaması (örn: Kali Linux ile virus geliştirme) Doç.Dr.Fatih KOÇAN  
  1.  
Encryption ve Decryption algoritmalarının hızlandırılması için yazılımsal yöntemler gelişştirme Doç.Dr.Fatih KOÇAN  
  1.  
Encryption ve Decryption algoritmalarının hızlandırılması için donanımsal yöntemler gelişştirme Doç.Dr.Fatih KOÇAN  
  1.  
Farklı Hash Algoritmaları ile Android Tabanlı Şifreli SMS Uygulaması Geliştirme Dr.Öğr.Üyesi Hakan AYDIN  
  1.  
WEB Programlama ile Farklı Güvenli Ödeme Yöntemleri (parmak izi, yüz tanıma, SMS doğrulama) Kullanan E-Ticaret Sitesi Yazılımı Geliştirme Dr.Öğr.Üyesi Hakan AYDIN  
  1.  
Mobil Oyun Geliştirme Uygulaması Dr.Öğr.Üyesi Hakan AYDIN  
  1.  
Mobil Oyun Geliştirme Uygulaması Dr.Öğr.Üyesi Hakan AYDIN  
  1.  
Yapay zekâ ve görüntü işleme teknikleri kullanılan kimlik belgesi görüntü analizi uygulaması Dr.Öğr.Üyesi Hakan AYDIN  
  1.  
Android-IOS için Görüntü ya da Video Steganografi (veri gizleme) Uygulaması Dr.Öğr.Üyesi Hakan AYDIN  
  1.  
Görüntü işleme teknikleri kullanılarak market raflarının ürün azalmasının tespiti uygulaması Dr.Öğr.Üyesi Hakan AYDIN  
  1.  
Hareket algılama sistemleri ile oynanabilen Mobil Oyun Geliştirme Uygulaması Dr.Öğr.Üyesi Hakan AYDIN  
  1.  
Dokunmatik ekranlı cihazlarda oynanan Mobil Oyun Geliştirme Uygulaması Dr.Öğr.Üyesi Hakan AYDIN  
  1.  
Ses komutlu kontrol yöntemi ile Mobil Oyun Geliştirme Uygulaması Dr.Öğr.Üyesi Hakan AYDIN  
  1.  
Gizli Markov Modeli kullanarak uçbirleştirme (splicing) yeri tespiti Dr.Öğr.Üyesi Elham PASHAEI  
  1.  
Kmer kullanarak uçbirleştirme yeri tespiti Dr.Öğr.Üyesi Elham PASHAEI  
  1.  
Genetik Algoritma ile özellik seçimi Dr.Öğr.Üyesi Elham PASHAEI  
  1.  
Parçacık Sürü Optimizasyonu ile özellik seçimi Dr.Öğr.Üyesi Elham PASHAEI  
  1.  
Karınca Algoritmasını kullanarak özellik seçimi Dr.Öğr.Üyesi Elham PASHAEI  
  1.  
Yarasa Algoritması ile özellik seçimi Dr.Öğr.Üyesi Elham PASHAEI  
  1.  
Kara delik optimizasyonu kullanarak özellik seçimi Dr.Öğr.Üyesi Elham PASHAEI  
  1.  
Genetik Algoritma kullanarak görüntü geliştirme Dr.Öğr.Üyesi Elham PASHAEI  
  1.  
Parçacık Sürü Optimizasyonu ile görüntü geliştirme Dr.Öğr.Üyesi Elham PASHAEI  
  1.  
Karınca Algoritmasını kullanarak görüntü geliştirme Dr.Öğr.Üyesi Elham PASHAEI  
  1.  
Yapay sinir ağları kullanarak el karakter tanıma uygulaması. Dr. Öğr. Üyesi Hakan KOYUNCU  
  1.  
Windows veya android için araba plakası tanımlama ve metin dönüştürücü uygulaması. Dr. Öğr. Üyesi Hakan KOYUNCU  
  1.  
Derse devamsızlığı için sinir ağları kullanarak yüz tanıma sistemi. Dr. Öğr. Üyesi Hakan KOYUNCU  
  1.  
Android veya IOS de bir oyun geliştirip sanal gerçeklik gözluğunde çalıştırmak.
 
Dr. Öğr. Üyesi Hakan KOYUNCU  
  1.  
Yapay sinir ağlarını kullanarak kedi ve köpek resimlerini ayırt edebilen bir uygulama geliştirin.
 
Dr. Öğr. Üyesi Hakan KOYUNCU  
  1.  
Canlı bir video içerisinde deki objelerin tanımlanması.
 
Dr. Öğr. Üyesi Hakan KOYUNCU  
  1.  
Image Super-Resolution yöntemi ile var olan duşuk kalitedeki bir göruntuyu daha yuksek kaliteye çıkarmak Dr. Öğr. Üyesi Hakan KOYUNCU  
  1.  
Garsonsuz Restoranda yemek seçme,ısmarlama ve ödeme sistemi.
 
Dr. Öğr. Üyesi Hakan KOYUNCU  
  1.  
Yapay sinir ağı yontemi ile sanal bir ortamda Drone takip eğitimi. (cihaz gereksiz.) Dr. Öğr. Üyesi Hakan KOYUNCU  
  1.  
Style transfer yöntemi ile var olan bir sanatsal çalışmanın sıradan bir goruntuye aktarılması. https://www.youtube.com/watch?v=Khuj4ASldmU
 
Dr. Öğr. Üyesi Hakan KOYUNCU  
  1.  
Ciper feed back istenilen algoritmada kullanarak dosya resim şifreleme programı Arş.Gör.M.Ali BARIŞKAN  
  1.  
Biometrik veri kullanarak çok seviyeli güvenlik sistemi (mobil) Arş.Gör.M.Ali BARIŞKAN  
  1.  
Uçtan uca şifrelemeli web mesaj programı  (messenger) Arş.Gör.M.Ali BARIŞKAN  
  1.  
Yapay sinir ağları kullanarak anlamsal (semantik) analiz Arş.Gör.M.Ali BARIŞKAN  
  1.  
Uzun metinlerden duygu analizi programı Arş.Gör.M.Ali BARIŞKAN  
  1.  
Yapay zekâyla saldırı tespit sistemi Arş.Gör.M.Ali BARIŞKAN  
  1.  
Uçtan uca şifrelemeli mobil mesaj programı Arş.Gör.M.Ali BARIŞKAN  
  1.  
Nesnelerin interneti ile akıllı şehir uygulamaları Arş.Tuğba Saray ÇETİNKAYA  
  1.  
Nesnelerin interneti teknolojileri kullanılarak güncel hava durumu verileri ile tarla sulama sisteminin gerçekleştirilmesi Arş.Tuğba Saray ÇETİNKAYA  
  1.  
Nesnelerin interneti tabanlı uzaktan sağlık izleme uygulaması Arş.Tuğba Saray ÇETİNKAYA  
  1.  
Nesnelerin interneti ile üretim bandında Gerçek zamanlı izleme ve süreçlerin kontrolü Arş.Tuğba Saray ÇETİNKAYA  
  1.  
Nesnelerin interneti ile Akıllı trafik kontrolü Arş.Tuğba Saray ÇETİNKAYA  
  1.  
Nesnelerin interneti ile gürültü ve hava kirliliği izleme ve Bulanık mantık yöntemi ile değerlendirme Arş.Tuğba Saray ÇETİNKAYA  
  1.  
Derin öğrenme yöntemleri ile kimlik tanıma ve analizi Arş.Ali ÇETİNKAYA  
  1.  
Derin öğrenme yöntemleri algoritmaları ile fiyatı tahmini ve analizi Arş.Ali ÇETİNKAYA  
  1.  
Derin öğrenme yöntemleri ile metin sınıflandırma  Arş.Ali ÇETİNKAYA  
  1.  
Derin öğrenme yöntemi ile davranış analizi ve sınıflandırılması Arş.Ali ÇETİNKAYA  
  1.  
Derin öğrenme yaklaşımları kullanarak metinlerden anlamsal çıkarım yapma ve analizi Arş.Ali ÇETİNKAYA  
  1.  
Derin öğrenme tekniklerini kullanarak nesne tanıma ve özniteliklerinin çıkartılması Arş.Ali ÇETİNKAYA  
  1.  
Bilgisayara çizim aktaracak x-y çizici tasarımı ve kurulumu Prof.Dr.Baki KOYUNCU  
  1.  
Tomografi beyin kesitleri kullanarak 3-D Beyin modelleme Prof.Dr.Baki KOYUNCU  
  1.  
GPS verileri kullanarak yakın yerleşkeleri gösteren bir Android Uygulaması Prof.Dr.Baki KOYUNCU  
  1.  
Yemek Sepeti adlı android tasarım ve uygulama Prof.Dr.Baki KOYUNCU  
  1.  
Antik binaların sanal ortamda yapılandırılması Prof.Dr.Baki KOYUNCU  
  1.  
Restoranda sanal olarak yemek seçme ısmarlama ve ödeme uygulaması (inamo) Prof.Dr.Baki KOYUNCU  
  1.  
GPS, GSM, GPRS ile Konum Takibi ve Bildirimi Android Uygulaması Prof.Dr.Baki KOYUNCU