Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi - mmf@gelisim.edu.tr
03 Temmuz 2024 Çarşamba
İGÜ, yurt dışında çalışma imkanı sağlayan TYÇ logolu diploma sayısıyla dikkat çekti
Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından yapılan açıklamada Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ) logosuna sahip programların bu yıl ilk kez Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu’nda yer alacağı belirtildi. İstanbul Gelişim Üniversitesi, 45 TYÇ logosuna sahip mezuniyet belgesiyle birinci sırada yer aldı.
Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından yapılan açıklamada Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ) logosuna sahip programların bu yıl ilk kez Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu’nda yer alacağı belirtildi. İstanbul Gelişim Üniversitesi, 45 TYÇ logosuna sahip mezuniyet belgesiyle birinci sırada yer aldı.
Yükseköğretim Kurulu (YÖK), Avrupa Yükseköğretim Alanı (AYA) uyum çalışmaları kapsamında, 23 Aralık 2021'den itibaren belirli şartları sağlayan programlara mezuniyet belgelerinde TYÇ logosu kullanıma hak tanıdı. ‘Dünya Üniversitesi’ vizyonuyla ilerleyen İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ), uluslararası istihdam imkânı sağlayan 45 TYÇ logolu mezuniyet belgesi bulunan üniversite olarak listede 1’inci sırada yer aldı.
Bu yıl Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu'nda ilk kez TYÇ logosu bulunan programlar yer alacak. Türkiye genelinde 109 üniversitenin 894 lisans ve 4 ön lisans programı, 2024 Yılı Kılavuzu'nda TYÇ logosu kullanacak. Kılavuzda yer almak için üniversitelerin ilgili bölümlerinin, Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) veya tanınmış akreditasyon kuruluşları tarafından akredite edilmiş olması, yeterlilik formunun uygunluğu ve Mesleki Yeterlilik Kurumu'nun (MYK) Türkiye Yeterlilikler Veri Tabanı'nda yer alması yer şartlarını sağlaması gerekiyor.
TYÇ Logosu, mezuniyet belgelerinde yer aldığında uluslararası alanda öğrencilere avantaj sağlıyor. Bu programlardan mezun olan öğrencilerin diplomaları yurt dışında daha hızlı tanınıyor ve istihdam olanakları artıyor. Ayrıca TYÇ Logosu, yükseköğretim staj yeterliliklerinin ve yurt dışında geçirilen öğrenim dönemlerinin tanınmasını kolaylaştırarak öğrenci hareketliliğine katkı sağlıyor.
İstanbul Gelişim Üniversitesi’nin koordinatörlüğünü üstlendiği ve Avrupa Yenilikçilik ve Teknoloji Enstitüsü (EIT) tarafından desteklenen “Cybershield Innovators: Pioneering the Future of Digital Security” başlıklı siber güvenlik ...
İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Endüstri Mühendisliği Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Mert Yıldırım, döngüsel ekonomi yaklaşımıyla geliştirdiği ileri malzeme teknolojileri projesiyle büyük ...
İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü ve Mühendislik - Mimarlık Fakültesi’nin birlikte düzenlediği “Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi’nde Lisansüstü Eğitimin Önemi” başlıklı söyleşi 22 Mayıs 2025 ...
İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ), Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından düzenlenen Trakya Kariyer Fuarı’na katılarak aday öğrenciler, mezunlar ve iş dünyası temsilcileriyle bir araya geldi. Fuarda ...
İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) Koordinatörlüğü tarafından hayata geçirilen ProUD platformunun lansmanı, üniversitenin kampüsünde düzenlenen geniş katılımlı bir etkinlikle gerçekleşti. Akademik ve ...
İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) TEKMER bünyesinde bulunan ve KOSGEB Girişimci Destek Programı İş Geliştirme Desteği’ne başvuran 5 firmanın tamamı destek almaya hak kazanarak büyük bir ...
İstanbul’daki üniversitelerin Teknoloji Transfer Ofisi (TTO) ve Teknoloji ve Yenilik Merkezi (TEKMER) müdürlerinin beşinci toplantısı, 18 Şubat 2025 tarihinde Kültür Üniversitesi ev sahipliğinde gerçekleştirildi. Toplantıya, ...
İnşaat Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyelerinden Dr. Öğr. Üyesi Hamit ÖZTÜRK’ün yürütücülüğünü üstlendiği ve Doç. Dr. Anıl NİŞ’in araştırmacı olarak yer aldığı "Tekli ve Hibrit Nanomalzeme ...
İstanbul Gelişim Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) Koordinatörlüğü tarafından hayata geçirilen ProUD projesinin lansmanı, 26 Şubat 2025 Çarşamba günü J Blok Mehmet Akif Ersoy Konferans ...